Результатами роботи з обдарованими учнями є активна участь дітей волімпіадах з трудового навчання, різноманітних творчих конкурсах, де вони з успіхом демонструють свої таланти.
Виклики часу, які ставить перед вчителями трудового навчання сьогодення, щодо вивчення предмету «Обслуговуюча праця» і «Технології» є формою визначення рівня теоретичних та практичних знань учнів – старшокласників, а також їх готовності до поглибленого вивчення предмета. Саме життя вимагає, щоб вивчення трудового навчання враховувало потреби, мотивації і ресурси обдарованих дітей, адже вони – майбутнє нашої держави, яка рухається впевнено у Європу. Тому, необхідно зосередити всі зусилля на формуванні і навчанні конкурентно - спроможного, високоосвіченого українця.
Програма роботи з обдарованими дітьми передбачає виконання наступних завдань:
– набуття ученицями 7-11 класів базових та державних вимог вивчення трудового навчання у школі - знань, умінь та навичок;
– отримати поглиблений рівень знань з предмету
- сформувати компетентності, яких потребує сьогодні суспільство:
- Технологічна
- Комунікативна
- Соціальна
- Інформаційна
- Готовність до вирішення проблеми
- дитина розуміє інструкцію, опис технології, алгоритм діяльності,
- чітко дотримується технології діяльності,
- оперативно освоює і грамотно застосовує нові технології,
- технологічно мислить в тих чи інших життєвих ситуаціях.
- дитина отримує в діалозі необхідну для неї інформацію
- цивілізовано представляє і відстоює свою думку в діалозі і в публічному виступі
- визнає різноманітні позиції
- поважає цінності інших людей
- використовує ресурс комунікації для розв’язування завдань.
- дитина співвідносить свої інтереси з інтересами інших людей
- результативно взаємодіє з членами групи (команди), які вирішують загальну задачу
- використовує ресурси інших людей для вирішення завдань.
- дитина здатна робити аргументовані висновки,
- планує і здійснює свою діяльность на основі отриманої інформації
- учениця критично осмислює інформацію і приймає рішення
- дитина здатна аналізувати нестандартні ситуації,
- ставить цілі і співвідносить їх з прагненнями інших людей,
- планує результат своєї діяльності
- розробляє алгоритм досягнення результату
- оцінює результат своєї діяльності
- приймає відповідне рішення тій чи іншій ситуації
- забезпечує своїми діями втілення рішення у життя.
На сучасному етапі необхідною умовою навчання на уроках обслуговуючої праці і технологій є робота з обдарованими і здібними учніями та формування і розвиток у школярів життєвої компетентності.
Технологічна компетентність –
Комунікативна компетентність –
Соціальна компетентність –
Інформаційна компетентність –
Готовність до вирішення проблеми –
Немає коментарів:
Дописати коментар